:. 3D Sinifi 3D Studio Max, 3Ds Max, 3D Max, Maya, VRay Render Zbrush Sketchup Dersleri : kapı ve pencere boşluklarının açılması
3D Sinifi Ana Sayfa
  SSS SSS  Forumu Ara   Takvim   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş
karakter animasyonu denemeleri vray ayarları açılmıyor mental ray yardım Studyokan Group İLK DENEYİM Motosiklette ters direksiyon Motosiklette ölüm freni Video ders sistemi Maxwell Render Video Ders A... İstanbul da 3d Max Tasarım ...

kapı ve pencere boşluklarının açılması

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
wankay Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Ocak-2010
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 12
  Alıntı wankay Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: kapı ve pencere boşluklarının açılması
    Gönderim Zamanı: 23-Şubat-2010 Saat 16:18
autocad ten extrude ile yükselttiğimiz duvarlara en ideal kapı ve pencere boşluğu açma yöntemi nedir?Bu konuda çeşitli görüşler var.Açıklayan arkadaş nedenini ve ayrıca yapılma yolunu da detaylı olarak tarif edebilir veya bir ders videosuna yönlendirebilir mi lütfen?

Yukarı Dön

mser Açılır Kutu Gör
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 04-Nisan-2009
Konum: izmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 169
  Alıntı mser Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24-Şubat-2010 Saat 17:30
en kısacası boolen kullanımı ama coklu bosluk acmak ıstıyosan proboolen kullanmanı onerırım.ayrıca sıtede bu tur bı suru calısma var bakmanı onerıırım

Yukarı Dön

wankay Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Ocak-2010
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 12
  Alıntı wankay Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25-Şubat-2010 Saat 00:51
ilgin için teşekkür ederim .boolen kullanınca gereksiz yüzeyler oluştuğunu sölemişlerdi,nitekim uygulamada da oluştuğunu gördüm.BUnların ne zararı var bilmiyorum ama bu pratiklikte daha sağlıklı bi yol war mı onu bilmek istiyorum aslında

Yukarı Dön

troy Açılır Kutu Gör
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 23-Ocak-2008
Konum: Mu?la
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 180
  Alıntı troy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25-Şubat-2010 Saat 15:12
dokularda deformasyon olmasını istemiyorsanız boolen ya da proboolen hiç kullanmayın en sağlıklı olan, edit poly içinde modifier sekmesinde olan slice plan vertex modunda kullanabilirsiniz.

Yukarı Dön

umutavci Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 07-Ocak-2008
Konum: istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 241
  Alıntı umutavci Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25-Şubat-2010 Saat 15:52
neden işi zora sokuyorsunuz yav? pancerenin altında ustunde box var, kapının ustunde box var. pencere kapı olmayan her yer box zaten. hatta plane ile oluşturdugunuz duvara ara poligonlara extrude ile nişler açmak çok basitken neden bolean neden modifier kullanasınız? max size hukmetmesin arkadaşlar, siz maxe hukmedin.

ben autocad bir çizimi kesinlikle extrude ile yukseltmem. oturur ustlerinden rectangle ile gecerek tum duvarlarımı temizce oluşturur extrude veririm. gerisini zaten anlatmışım. autocad ve max aynı firmanın olabilir ama uyumlu oldukları manasına gelmez. sadece referans olarak kullanın teknik çizimleri. yaptıgı işler ve mantıkları aynı olsa idi birbirine ihtiyac duyan 2 ayrı program uretmezdi sanırım autodesk.


Düzenleyen umutavci - 25-Şubat-2010 Saat 15:53


http://www.umutavci.com/
http://umutavci.deviantart.com/

Yukarı Dön

wankay Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Ocak-2010
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 12
  Alıntı wankay Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26-Şubat-2010 Saat 00:22

üstat anlattığın konu ile ilgili yönlendirebileceğin bildiğin bir döküman veya video warsa süper olur.Sanırım bugüne kadar boolen ile yapan arkadaşlara da gereksiz ve saçma yüzeylerden kurtulmak için yol göstermiş olursun.Ben siteyi araştırdım ama raslamadım,ben de bulamamış olabilirim.Bu arada yorum yazan tüm arkadaşlara teşekkürler.



Yukarı Dön

wild_wild_west Açılır Kutu Gör
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 26-Eylül-2007
Konum: istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 158
  Alıntı wild_wild_west Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26-Şubat-2010 Saat 11:35
Orjinalini yazan: umutavci

neden işi zora sokuyorsunuz yav? pancerenin altında ustunde box var, kapının ustunde box var. pencere kapı olmayan her yer box zaten. hatta plane ile oluşturdugunuz duvara ara poligonlara extrude ile nişler açmak çok basitken neden bolean neden modifier kullanasınız? max size hukmetmesin arkadaşlar, siz maxe hukmedin.

ben autocad bir çizimi kesinlikle extrude ile yukseltmem. oturur ustlerinden rectangle ile gecerek tum duvarlarımı temizce oluşturur extrude veririm. gerisini zaten anlatmışım. autocad ve max aynı firmanın olabilir ama uyumlu oldukları manasına gelmez. sadece referans olarak kullanın teknik çizimleri. yaptıgı işler ve mantıkları aynı olsa idi birbirine ihtiyac duyan 2 ayrı program uretmezdi sanırım autodesk.
Umut arkadaşıma katılıyorum box ile çalışmak çok daha rahat ve kolay. Ben sürekli öyle kullanıyorum.

Yukarı Dön

murderuo Açılır Kutu Gör
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15-Ekim-2007
Konum: ıstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 81
  Alıntı murderuo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26-Şubat-2010 Saat 15:28
Şu an Pc de max yok .Kurduğumda fotoğraflı bir şekilde Editable poly kullanarak nasıl açabilirsiniz göstereceğim.Şahsen benim kullandığım 3 yol var ;

1-Tam duvarı oluşturup  yüzeyi insetle içeri almak ve karşılıklı olan 2 poligonu bridge ile birleştirmek.(Bu umutavcinin dediğine göre boolean mantığıyla aynı imiş .Dikkat etmedim kurunca bakacağım tekrar)
2-Penrece yada kapının sağ /sol/üst/alt duvarını çizip editable poly den connect ve extrude larla pencere etrafını dönmek.
3-Tam duvarı çizip üstü ve altı connect leyip ,aynı şekilde sağı ve solu connectleyiportada kalan alanları bridge lemek

 gibi.


May the force be with you..

STAR WARS....

Yukarı Dön

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz


Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör


VRay,VRay Render,VRay Render,VRay Render, VRay Render Eğitim Seti, 3DS Max Eğitim Seti, Zbrush 4 Eğitim Seti, Vue Eğitim Seti, Sketchup Eğitim Seti, 3DS Max kursu , 3D Max kursu , 3D kursu , Vray Eğitimi , Vray Kursu ,Vray , 3D , Eğitim Setleri , Kaplama Arşivi , Öğrenci Çalışmaları , Max Eğitim Seti,